Hai-hui prin Brașov și pe Transfăgărășan

După aproape 3 ani de când predau româna ca limbă străină studenților de prin toată lumea, am realizat cât de mult ne prețuiesc străinii meleagurile, cultura, limba și tot ce ține de România. M-a impresionat atitudinea lor față de țara noastră și, de fiecare dată când îmi povesteau cu entuziasm despre călătoriile lor de aici, nu puteam să nu mă gândesc în sinea mea: „oh, eu nici măcar nu am fost acolo încă! ”. Pe de o parte, e adevărat că și eu când vizitez țări noi, încerc pe cât posibil să explorez cât mai multe orașe și să străbat locuri de la un capăt la altul. Totuși, nu am simțit niciodată o curiozitate atât de profundă să fac lucrul acesta în România, până să-i întâlnesc pe studenții mei. Iar pentru că mulți dintre ei mi-au mărturisit că Brașovul este orașul lor preferat, iar drumul pe Transfăgărășan – o experiență cu adevărat unică, am decis că nu mai e vreme de pierdut și trebuie să descopăr și eu „comorile” acestea ale noastre cât mai curând.

Alături de Karl, cel mai bun companion al meu de călătorii, am plecat din Cluj spre această nouă aventură ca doi turiști înflăcărați. Karl a fost și mai entuziasmat să conducă pe Transfăgărășan, iar după un drum destul de lung, am reușit să ajungem sus unde ne-am bucurat de priveliști spectaculoase cu drumul șerpuit, munții falnici peste care se lăsase ceața, dar și Lacul Bâlea. Tot în vârf am făcut și un popas de masă unde ne-am potolit foamea, așa, în stil tradițional românesc, cu niște mici și cartofi care au mers la suflețel după ore întregi de condus și umblat de colo-colo :))

Ne-am continuat traseul și, după alte câteva ore (ne-am mai oprit între timp pentru poze) am ajuns la Brașov seara, ne-am cazat, apoi am purces iar în căutare de mâncare. Dar era destul de târziu și toate restaurantele erau închise ori nu mai primeau comenzi. Ce coșmar! Pe la 12 noaptea noi bântuiam orașul cu stomacurile chiorăind după mâncare, iar singura soluție a fost un McDonald’s care mai era deschis. Cu ultimele puteri, am reușit să îmbucăm ceva, apoi am zbughit-o acasă aproape la 2 dimineața și s-a lăsat cu un somn adânc.

Următoarea zi am explorat Brașovul și chiar am putut vedea multe lucruri într-o singură zi. Am fost disciplinați, organizați și am făcut o mulțime de lucruri. Am început dimineața pe cetățuie, de unde am prins o panoramă a orașului drăguță, după care am luat un brunch în Centrul Vechi. Am explorat zona respectivă mai mult, incluzând Biserica Neagră și altele. Am continuat cu telecabina spre Tâmpa, dealul unde e situat și semnul cu Brașov. Priveliștea de acolo e absolut superbă! Cu siguranță locul meu preferat din acest oraș. Oboseala își făcea simțită prezența, dar nu ne-am lăsat copleșiți de ea și am continuat!

Am mers la Cetatea Râșnov și Castelul Bran, care se închiseseră deja, din păcate, dar tot am vrut să le vedem măcar din afară. Nu știm când mai ajungem pe acolo, așa că am zis s-o facem și pe asta. Și așa s-a încheiat a doua zi. Ah, nu, stați puțin. Mai era ceva important. Mâncareaaa! De data aceasta am fost mai vigilenți și am mers mai din timp la restaurant pentru cină. Am căutat rapid recomandări pe TripAdvisor și am ales restaurantul Addicton The Ranch, care nu ne-a dezamăgit așteptările. Am avut o cină fantastică și ne-am întors acasă fericiți. În concluzie, a meritat osteneala, ne-am distrat și ne-am bucurat de ceea ce am văzut. Anumite locuri păreau un pic prea turistice și pline ochi de oameni, dar nu ne plângem, că doar am fost și noi turiști ca și ei. 🙂

16 thoughts on “Hai-hui prin Brașov și pe Transfăgărășan

1. Avem o țară cu locuri minunate! Am fost de curând în Ardeal și împrejurimi, m-a uns pe suflet! A fost, fără cuvinte. Nu mă pot abține sa nu te întreb, cum de nu ai înghețat în rochia aia pe Transfăgărășan? 🙂
    Felicitări pentru articol!

1. Sunt de acord. Mulțumesc frumos pentru cuvinte! Adevărul e că am avut rochița pe mine când am plecat de acasă, iar când am ajuns acolo am făcut câteva poze așa, dar apoi m-am schimbat 😀

2. Tare faine sunt locurile vizitate. Dupa Balea Lac si o urcare de jumatate de ora – 40 min, se ajunge la Lacul Capra – foarte fain si acela.

3. Ce fain ca v-ati plimbat de zor si v-ati relaxat. Brasovul este foarte frumos! Am traversat de mai multe ori Transfagarasanul si mi-a placut la nebunie sa vad atata verdeata. 😍😍